lördag 9 januari 2016

Trädgårdsfärger - Pasteller.

Veckans temafärg - Pasteller.
 En hel del rosa har jag, lite mindre av andra pastellfärger.
 Dessa ljuvligt ljusblå penséerna hade jag förra sommaren.
Penséer är en favorit som jag inte kan vara utan.
De skiftade i ljusblått och lila.
En tacksam växt som blommar hela sommaren och doftar gott.
 Stjärnöga finns också varje sommar i mina krukor, 
 lika tålig och tacksam som penséerna.
 Föra årets nykomling, en vacker flox.
Tulpanen som ingick i ett paket Fringed Mix, är mycket vacker.
Min Lilja som är väldigt rosa när den börjar blomma,
och sedan övergår till att bli mycket blekare.
Ljustgul Solhatt, som jag är mycket förtjust i.
Aklejrutan som blommar fint, sprider sig villigt.
En ny Malva, som är vackert aprikosfärgad.
Till sist den vackra Nävan, som var extra fin förra sommaren.

Det var några av mina Pastellfärger.
Visa gärna dina.
Ha en fin söndag!

Trädgårdsfärger

 Nästa vecka - Cerise.



16 kommentarer:

  1. Your garden is beautiful !! Your photos reminded me of spring and summer !
    Have a nice weekend !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Ela!
      Thank You, I hope we get spring soon.
      Have a nice weekend!
      Marika

      Radera
  2. Hei Marika!
    Så fint dette var. Nå ble jeg inspirert til å lage et innlegg om pastellfarger i hagen.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anne!
      Jag längtar efter ljusa färger efter allt det julröda.
      Ha det fint!
      Marika

      Radera
  3. Fina pastellfärgade blommor i Din trädgård har du, jag delar Din uppfattning om Penseèr för de är även favoriter hos mig.Den blekrosa Liljan var även den vacker.Ha det bra/Margareta

    SvaraRadera
  4. Dejligt med sommerbilleder og endda i de helt rigtige farver :)
    God søndag

    SvaraRadera
  5. Vackert och litet romantiskt med pastellfärgerna. De tröttnar man inte på. / Britt

    SvaraRadera
  6. Pastellfärger hör sommaren till, vackert!
    Ha en skön söndag!
    Margot

    SvaraRadera
  7. Vilken liten glädjeboost jag fick nu. Penséer är nog det jag längtar allra mest efter. Faller ofta för de mer färglada i handeln men brukar ångra mig sen när jag ser alla pastellfärgade planteringar i tidningar eller hos bekanta. Ska försöka komma ihåg att välja rätt denna vår.
    Ha det gott /Lotta

    SvaraRadera
  8. Det var svårt att hitta pasteller. Men efter mycket letande tror jag att jag hittade några bilder som passar till färgskalan.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Fina! Man kan inte låta bli att längta lite ....Underbar fransig tulpan!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Fina! Man kan inte låta bli att längta lite ....Underbar fransig tulpan!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Jeg kan vældig godt lide de lyseblå pasteller. En del af mine storkenæb er i pastelfarver.
    Penseer er også smukke - jeg kan bedre lide hornvioler (de små) end stedmoderblomster (de store). Godt nok smider hornviolerne masser af frø, men de er nemme at hive op igen.

    SvaraRadera
  12. Stemorsblomstene har en søt personlighet.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshgae

    SvaraRadera
  13. Söta malvan blir min favorit!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  14. Så många söta pastelliga karameller du bjuder på.
    Längtar efter penseer just nu.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera