fredag 8 april 2016

Blommig Fredag - Förändring.

Veckans tema i Blommig Fredag är - Förändring.
Allt som gör det lättare i trädgården, är bra förändringar.
Fick en vision på Keukenhof, hur det kunde se ut, under
mina stora träd, där ingenting vill växa.
Det fick bli markduk och täckbark på den obefintliga gräsmattan.
Har kapat grenar på de stora träden, så solen kommer åt.
En hel del ny jord under träden. Hade tänkt mig torvblock som kant
men de visade sig vara svåra att få tag på.
Så jag har lagt ut kantsten, kanske byter jag ut det senare.
Har tänkt mig en hel del vårlökar, som skall sättas ner i höst.
Påskliljor och  Narcisser.
Vackra vårblommor.
Jag kan se hur det blommar fint, nästa vår.
Kan du?

Vill du se vad andra har för förändringar ?

Ha en skön helg!



18 kommentarer:

  1. Det där blir säkert jättebra alla vårlökar gör sig över allt tycker jag. Glad blir man också av dom
    Ha det gott och njut solen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. vilken härlig vårrabatt det kommer att bli! Och du har helt rätt, ALLT som gör trädgårdshobbyn lättare är av godo!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Åh, det kommer til å bli så fint, og jeg kan se det for meg ja!

    God helg, Marika!

    SvaraRadera
  4. Självklart kan jag se hur fint det kommer att blomma! Jag fick också en vision från Keukenhof, du vet den blå slingrande floden av scilla, så nu försöker jag skapa en blå damm runt flaggstången...och den är på G Trevlig helg! Lotta

    SvaraRadera
  5. Ja det bliver skønt, hvad med nogle påskeklokker også?
    God helg.

    SvaraRadera
  6. Det ble jo kjempeflott! Du er kreativ. Det må virkelig ha vært inspirerende å være i Keukenhof. Du viser så mange vakre bilder derfra på IG.
    Riktig god helg.
    Jannicke

    SvaraRadera
  7. Det kommer ju att bli jätte bra:) Tur att man får bra tips och en massa nya idéer med sig från resor.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Hei!
    Ja, det kan jeg. Det er flott å se visjoner i praksis.
    God natt! Anne

    SvaraRadera
  9. Självklart kan jag se det, det blir jättefint, precis som i Keukenhof. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  10. Det kaller man visjon :) Og det blir så fint!
    God helg!

    SvaraRadera
  11. Det kan jo bli nydelig! Det er kjekt å skape noe helt nytt, gjerne ut i fra et bilde man har sett! Gleder meg til å se resultatet neste vår! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  12. Åh, det kommer ju att bli så vackert! Ska bli spännande att följa...
    Solen skiner!!! Hoppas den gör det hos dig också. Önskar dig en riktigt härlig helg!
    /Katarina

    SvaraRadera
  13. Men så spännande och så otroligt vackert det kommer att bli! Jag längtar redan till nästa vår när facit ska visas och drömmen slagit in!
    Önskar dig en härlig trädgårdshelg!

    SvaraRadera
  14. Ett eget litet Keukenhof är verkligen en förändring. Kommer säkert att bli jättefint. / Britt

    SvaraRadera
  15. Vårlök och narcisser blir perfekt där bättre än att sätta direkt i gräsmattan. Lycka till
    Luna

    SvaraRadera
  16. Thank you Marika for your kinds comment on my blog! I love the snow drops - it is too warm and too dry in California to grow these, so I am enjoying seeing here the flowers I can't grow! Have a nice weekend!

    SvaraRadera
  17. Hej Marika!
    Härliga planer för din trädgård. Det skall bli spännande att se resultatet.
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  18. Jag kan absolut se hur fint det blommar nästa vår. Så kul att du hittat ett bra sätt att ta hand om ett "problemområde". Det kommer bli toppenfint! Kram Katarina

    SvaraRadera